Hic et nunc/ Här och nu

Un bourdon (en humla)…

…går in för landning. Inte såg jag den men den kanske såg mig och ville bli fotad

2 svar

  1. O, vad coolt! Lagom till att landa och mumsa i sig nektarn från blommorna. Det kanske blir lite honung i år då?
    Ja, ibland kan man bli förvånad, plötsligt ser man att man fått med något riktigt bra utan att veta om det.
    Nu blir det för mig en hundrunda. Naturen är som vackrast nu på morgonen. Trots att några fruktträd ännu inte slagit ut. Knopparna är så små, så små…
    Ha en fin dag, med många möjligheter!
    Storkram från Lilla Ysta

    9 maj, 2011 kl. 09:33

  2. Godafton, Storasyster! Ja, riktig barnaglädje är underbart att se. Är så lycklig att Adams flickor är så glada och harmoniska, trots allt har de det bra, fastän de har två hem.
    Tänk, att din Erik blir en tonåring, tiden bara rusar iväg. Vi minns vår tonårstid, vi minns våra barns tonårstid och nu får du uppleva ditt barnbarns. Det är mäktigt tycker jag och verkligen en upplevelse.
    Jag tänker hoppa i sängs nu, ligga och läsa och låta fönstret vara vidöppet, så jag känner draget. Det har varit fantastiska dagar, inte för varma, lagom. Till helgen blir det visst regn. Frederick ger sig ut på vandring nu i veckan och jag undrar hur det skall gå. Kan bara le…
    Väver du två ggr i veckan nu? Egentligen ger det lite mer, men jag trodde det var ”sommarlov”. Det är roligt att du kan göra det som du tycker så mycket om.
    Nu säger godnatt och önskar du får sova gott. Klockan 05.30 är jag uppe igen… för att släppa ut två pigga vovvar, se’n är jag trött hela da’n.
    Godnattkramen till dig och Rocky
    Lilla Ysta

    9 maj, 2011 kl. 21:03

Kommentera

