Hic et nunc/ Här och nu

Föränderligt…

…ja, allt är föränderligt. Just nu strular bloggsidan och om det är wordpress eller annat är frågan. I vilket fall vill datorn att jag uppdaterar explorer igen vilket jag gjorde för ett tag sedan. Jag får titta lite närmare på det senare. Man brukar ibland säga ”Ack du tunga värld” men nu spricker molnen upp och solen tittar fram igen. Försommar, den bjuder verkligen på ungdom och skönhet. Allt, synintryck, dofter liv och skapande. Gårdagen var jag ute och cyklade i 4 timmar, stannade och avnjöt en del skönhet. På vägen ner till centrum , i princip mitt i stan finns en lummig trädgård, ganska vildvuxen, med sitt oansenliga hus nere mot stranden. Jag öppnade den gammeldags grinden och smög snabbt in för att fota den vilda blomsterprakten. Där finns också ett litet hus mot Storgatn som stått tomt under många år. Jag minns att där fanns en ramaffär.  I det lilla huset skulle jag gärna tänka mig en liten atelje och butiksförsäljning. Denna lördag har jag inget inplanerat, kanske ger jag mig iväg till kulturhuset en stund. Är man ensam så bestämmer man ju själv sin rutt. Rocky har fortfarande infektion i sin tass och hoppar på tre ben. Nu avvaktar jag tills behandlingen är avslutad i annat fall får jag uppsöka en klinik. Några försommarblomster.

2 svar

  1. Hej Gunilla! Så underbart vackert du fått till bilderna ovan.
    Måste nog ge mig ut för att fota lite i eftermiddag. Frågan är bara vart det ska bära hän. Kanske blir det en sväng neråt södra delen av ”vår” sjö…
    Ha en fin fortsättning på dagen! Kram/SA

    22 maj, 2011 kl. 12:49

  2. Godkväll, Gunilla! Det är dags för mig att hoppa i säng. Men innan dess tittar jag in till och säger godnatt.
    Jag håller med dig om att försommaren har en stor skönhet att bjuda på och jag njuter av den. Att det regnar ikväll gör ingenting det har vi stort behov av.
    Du har fotograferat vackra blomster, och jag vet så väl vilken gård du varit inne i… i det lilla huset som står tomt har det varit en tavelinramningsfirma, sålde säkert lite konst också, för mycket länge sedan. Det vore nå’t för dig med den kreativitet du har. Hos mig är det bara foto och sömnad av kläder för vuxna och eget behov. Den röda tråden följer mitt liv. (Foto kom ju in lite senare, men är nog en följd.)
    Som sagt, nu går jag ner till min Frederick och Adam som är på besök. Ska hoppa i säng så fort Adam stängt dörren bakom sig.
    Sov gott, min vän, och ha en god måndag.
    Kram till dig
    Birgitta

    22 maj, 2011 kl. 21:24

Kommentera

