Hic et nunc/ Här och nu

En viktig bit i pusslet blev dagen..

..då jag efter förmiddagens cykeltur till skoaffär och stadens saluhall fick besök av en ungdomsvän som jag förlorade kontakten med för många år sedan. En lugn och behaglig kvinna som berättade minnen jag glömt men som satte igång tankar och funderingar. Minnen som byggde en bro över åren som gått. Tiden hade inte lyckats sudda ut känslan av gemenskap och dåtid. Tack till livet som gav mig dagen.

Fotot  härinunder tog jag på förmiddagen. Som jag tror kan det vara en Skäggdopping eller Gråhakedopping. Jag är inte så bevandrad i fågelarter, men någon kan kanske rätta mig.

Fotot tog jag från Vätterns strand och visst ser han stolt och stursk ut. Undrar nog vad jag var för konstig varelse som kröp bland buskarna .

3 svar

  1. En vacker bild har du fått att simfågeln. Det står tyvärr still i mitt huvud eftersom jag fick ett svar på min egen fråga, men tyvärr kom inte kommentarerna med när jag flyttade min min blogg, en hel del bilder saknas också. Jag ska kolla när jag kommer till stugan i kväll och återkomma. Annars kan du fråga den som gav mig svaret och det var Naturefootstep, finns en länk hos mig, under rubriken bloggare längst ner på sidan. Hon är jätteduktig på fåglar.

    Hoppas att du får svar, jag vet då att det inte var gråhakedopping. Vi har sådana som har bosatt sig hos oss i vår tidigare stuga och ändå kommer jag inte ihåg, har tappat minnet vad gäller namn. =)

    1 juni, 2011 kl. 07:39

  2. Godmorgon, kära Storasyster! Jag kan inte nå dig på din sida! Försöker nu att skicka genom mobilen. Jag ringer!
    Lilla Ysta

    2 juni, 2011 kl. 08:56

  3. hallå där, Tack för besöket! Jag har en fågelblogg också. nfbird.blogspot.com. 🙂

    Nu till arten. Tyvärr, ingen dopping, det är en Storskrake och en hona. Och en riktigt fin sådan. Och så är din bild. 🙂

    Titta gärna in på bloggen om/ när du vill hitta något. Det finns sökord i sidlisten. Trycker man på någon art där så kommer bara dom upp.

    2 juni, 2011 kl. 13:10

Kommentera

