Hic et nunc/ Här och nu

Ännu en dag har flytt…

..och det är inte längre gryning. Så går tiden och efter nattens mörker ger den oss kanske en ny dag att förvalta. Dagen har varit tung  både vädermässigt och själsligt. Deltog idag  i  en bortgången väns jordfästning och som alltid påminns man om sin litenhet och förgänglighet. Funderar, är det inte så att religion är alla våra gärningar och eftertanke. Vårt dagliga liv…Helgen som gått har varit fylld av sommar och bad. Temperaturen i sjön var 19 grader och barnbarnen plaskade   både  länge och förtjusta. I  söndags var jag på besök hos mina brorsbarnbarn och mina små var med. Här ett foto på Emelie som hoppade studsmatta  vilket jag tycker ser lite farligt ut …

Tidigare på söndagsförmiddagen var jag ute på min cyckeltur och passade på att fota dessa,gulvita som jag antar är,   nyponrosor. Växtligheten behöver vatten nu så vi ska nog önska en regnskur till natten.

 

Ett svar

  1. granatapplet

    Härliga sommar. Vad glada vi kan vara över våra underbara barnbarn. Det gäller att ta vara på tiden. Det verkar du göra med dina fotografiska och konstnärliga talanger. Jag ska också på en kär gammal klasskamrats gravsättning i Stockholms skärgård. Men först en vecka på Kreta med Åsa och Alice. Har svårt att lämna min trädgård som blommar som allra vackrast just nu. Kram till dig

    8 juni, 2011 kl. 10:42

Kommentera

