Hic et nunc/ Här och nu

Skolavslutning…

…för många idag. Regnet har öst ner och jag tycker synd om ungdomarna som firar sin examen. Förmodligen får de vara inomhus ikväll och utomhusfestandet får bli en annan gång. Min Anton avslutade nu sitt första skolår sedan får vi se när han kommer att avslut sitt sista. Jag försökte ta några foton inomhus och det var inte lätt idag så bilderna fick vare sig kontrast eller skärpa. Oavsett, sätter jag in dem och betraktaren får ändå ett uns av känslan. Klockan nio i morse började avslutningen med att bjuda på ett festligt dukat bord med de olika sorters tårtor.

Barnen var inte sena att ta för sig, inte de vuxna heller, inte jag heller.

Säger som Anton ”Det smakar faktiskt gott med tårta även om det regnar”.

Efter tacktal och medaljutdelning till barnen och med uttryck om hur värdefulla de är begav sig alla till Ekhagskyrkan där barnen framförde sång och präst och rektor önskade dem skönt och lyckligt  sommarlov.

Det ligger något magiskt i ordet sommarlov. Något händer,man växer både kroppsligt och mentalt. Minnen etsar sig fast och finns med hela livet. Det var då, just den sommaren.. Det var då det hände..kanske glädjen, kanske sorgen, kanske kyssen.. Tvättar håret utomhus i det ljumma regnvattnet…

3 svar

  1. This is a test comment being made due to your post to the wordpress.com forum

    11 juni, 2011 kl. 00:34

  2. Tack Gunilla. Har varit på superstrevligt 70-årskalas i helgen.Här skiner solen. Minson har klippt gräsmatta. Alla mina blåklockor borstnejlikor blommar för fullt. Vad kan man mer önska sig

    12 juni, 2011 kl. 11:23

  3. Gokväll, Storasyster! Vilka härliga bilder du tagit på Antons och hans kamraters skolavslutning. Söta bilder som man kan le åt och ta till sitt hjärta. Mycket vackert tycker jag och ett fint minne.
    Bilderna är bra tagna, klara färger och stor känsla.
    Har inga bilder för tillfället får väl ta en fotosafari, nå’n dag. Du kan ju hänga med, eller?
    Nu skall denna tråkmånsen hoppa i säng. Ögonlocken hänger över halva ögat… tro att jag är trött!!
    Vi hörs och jag skall fixa den lilla meningen åt dig och skickar den på vanligt mail.
    Godnatt till dig och Rocky som verkar vara bättre vad jag förstår.
    Kram från Lilla Ysta

    12 juni, 2011 kl. 21:40

Kommentera

