Hic et nunc/ Här och nu

‘Prinzessin Victoria Louise’…..

…kan detta vara en sådan. Kanske någon vet bättre än jag. I vilket fall som helst så är det första gången jag ser rosa och så vackra Vallmo

 

I går kväll tog jag mig en promenad upp till Rosariet. Pionerna börjar komma, de större buskarna blommar men än dröjer det ett tag innan fägringen är total.

Tyvärr antecknade jag inte namnen på de olika sorterna.

och så denna speciella ros

och så tog jag en bild på en liten Pion som håller på att slå ut

Naturen bjuder oss verkligen på skönhet både i stort och i smått, från det minsta till det största, i allt. Under, visst är livet ett under…

3 svar

  1. Oh, Storasyster, vilka vackra bilder på blommorna. En sådan ljusrosa vallmo har jag aldrig sett, men den är en skönhet. Säkert en raritet. Rosorna och pionen är vackra de också, lite avis är jag allt. ;-( Skulle åka en tur för att ta några bilder då lilla ogräset kom i vägen… Det blev inte en bild och hon lovar att följa med varje gång som jag skall fota. Inte får man göra gå mot sin farmor? Glad att ha henne dock.
    Jag inbjuder dig till en fattig dag i mitt hem imorgon!! Hjärtligt och varmt välkommen, vi hörs av vid vilken tid! Längtar!!
    Stor godnattkram till dig och Rocky!
    Lilla Ysta

    13 juni, 2011 kl. 21:35

  2. granatapplet

    Vackra foton som vanligt. Jag hade en gång en sådan vallmo. Den verkade mutera från de röda . Min pion börjar slå ut nu. Den är rosa med stora blommor, jättevacker. Här är fortfarande sommarväder. Jag njuter av varje sekund. Nu är det läggdags. Godnatt!

    15 juni, 2011 kl. 23:09

  3. Ja, min Storasyster, nu är det läggdags… Varit ute en liten runda och handlat tillsammans med Fredde. Vet du, jag köpte en pannlampa för 29 sekiner på netto, kanske den kan användas vid fotografering eller så är det bara skräp. Ibland får man sina idéer. Tawa har blivit nojig. Vi hör flyget till och från Axamo under nätterna och hon tror förstås att det är åskan. Ylar gör hon som den bästa varg och skrämmer upp Chinta så hon darrar. Är det inte det ena, så är det något annat!
    Storkram till dig och Rocky och jag önskar också en god natt.
    Lilla Ysta

    16 juni, 2011 kl. 21:14

Kommentera

