Hic et nunc/ Här och nu

14 juni…

…är ett datum som följt mig sedan tidiga tonåren. En försommardag som är min väns, helt eget datum. I går tillbringade vi dagen tillsammans med prat, promenader och god mat. En del foton blev tagna men kanske inte så bra. Länge stod vi, i skogen,  för att se himmel och jord snurra. Träd och himmel förenade sig i storhet  medan vi förundrades över naturen och dess krafter.Blåbärsriset  tycktes sträcka sig i oändlighet men, som vi sa, vågar vi plocka, vågar vi äta…

Efter promenaden besökte vi en kvinna som tillverkar egna salvor och hudprodukter. Mycket trevligt och givetvis att vi handlade, både det ena och det andra. En av hennes egentillverkade tvålar använde jag i går kväll och må då säga, helt underbar. Det finns mycket att säga om känsla, gemenskap och livet. Det var många frågor som kom upp i mina tankar då jag gick vägen fram mot busshållpllatsen försommarkvällen den 14 juni 2011. Det minsta var vackert nog

Tack min lillasyster för en fin och oförglömlig dag.

2 svar

  1. Tack, min käraste Storasyster för en för mig oförglömlig dag. Det kändes som jag förflyttades många år tillbaka i tiden. Den känslan är underbar och ger som du skriver många tankar, när vi skiljts åt.
    Andas vi lever vi, det finns en framtid…
    Idag har jag smort in mina händer och fötter med salvan. Inte kådsalvan men den andra. Tycker den var härligt och både händerna och fötterna kändes mjuka och lena. Jag gillar lukten av dem också, naturlig och äkta.
    Jag kramar om dig och tackar för allt som du gav mig. Jag är så stolt att bära både ring och väska, handgjord av min bästa vän. Frederick är riktigt imponerad av vad du kan åstadkomma, det skall du veta.
    Promenadens bilder blev som de blev. Det var på vår promenad, och de gömmer våra minnen, därför de allra bästa. Mina kommer i morgon…
    Nu när jag säger godnatt och sov gott kommer det från oss alla uppe på toppen!
    Lilla Ysta, Frederick och två snuffsar.
    KRAM

    15 juni, 2011 kl. 21:13

  2. Bonsoir Gunilla

    Je viens de regarder beaucoup de jolies photos sur ton blog . J’aime bien ces deux là : celle des arbres est originale, et j’adore les fleurs des champs . J’espère que tu vas bien .Ma petite-fille a passé ses examens et attends les résultats le 5 Juillet . Elle est repartie aujourd’hui, ça va nous faire drôle de ne plus l’avoir avec nous ! Depuis 2 ans, on avait pris des habitudes ! Je n’ai pas encore de projets pour les vacances, mais j’aimerais bien aller rendre visite à mon petit-fils du côté de Toulon . Je te souhaite une bonne soirée . Je t’embrasse . A bientôt

    24 juni, 2011 kl. 21:16

Kommentera

