Hic et nunc/ Här och nu

BARNENS HUS…

…men för alla åldrar att mötas och må bra i.  Verksamheten grundar sig på FN.s Barnkonvention artikel 131 ”Barnens rätt til lek, vila, och fritid. Lokalerna är inrymda i en gammal samrealskola från början av 1900-talet. Allt som finns för barnen att titta på och leka med har tillverkats på plats av duktig personal. Denna fantastiska verksamhet är belägen i en liten stad, Tidaholm. På första våningen finns möjlighet att fiska, uppleva mormors gamla kök, ett stort lekrum, ett målarrum med färg i alla kulörer och olika träfigurer att måla.Dinorum, spelhåla,handelsbod och grottrum.

På andra våningen finns Kasperrum, Skolmusée, Bilrum, Båtrum och café med hembakat. Dessutom finns extrarum med

micro för dem som vill ha med egen mat. Väggen upp till tredje våningen är tapetserad med gamla tidningar och notiser.

Här uppe finns Aulan eller kuddrummet med scenen,och  de populära välsydda utklädningskostymerna

En eloge till Tidaholms kommun som arrangerar detta i samarbete med Arbetsförmedlingen och till personal som arbetar med denna verksamhet. Tack för en trivsam dag i trivsam miljö.

2 svar

  1. Skrev en jättelång kommentar, den försvann! Vill nu bara säga att det verkar så trevligt i Tidaholm, trevliga bilder och glada flickor. Kommer att åka dit.
    Frederick översätter brevet, återkommer i morgon!
    Osociala jag, går och lägger mig, har haft nog för idag!!
    Godnatt min fina Storasyster, jag kramar om dig och Rocky och önskar en god natt!
    Lilla Ysta

    23 juni, 2011 kl. 21:27

  2. En härlig midsommar önskar jag dig min käraste syster och din familj. Det har regnat hela dagen, men ikväll jag Frederick och jag en skogpromenad och plockade sommarens blommor.
    Tawa är inte alls riktigt på humör, det känns nog att få tänderna rena!!!
    Frederick skall titta på ditt mail, det tar sin tid att få tummen…
    En stor innerlig kram till midsommar får du av alla oss på toppen:
    Lilla Ysta, Frederick, Adam och Chinta och Tawa + lille Knut

    24 juni, 2011 kl. 20:19

Kommentera

