Hic et nunc/ Här och nu

Högsommardag,…

…då vinden står stilla på blänkande vatten,
solen han gassar i strand och barnen de bada i viken.
Göken sjunger ej mer, när lien går fram över ängen.
Nyslaget hö i lövklädda skak nu räfsas och bärgas;
smultron och mjölk, måhända en välstannad filbunk
väntar till kvällen det svettiga, hungrande, törstande småfolk.
(August Strindberg)
Lovsjön från Mellanvägen

Vy mot Lovsjöns badplats.

Ivrig ut i det klara vattnet.

Lek och glädje..

Avslutar med att fortfarande känna den underbara doft Jasminen omger sig med.

2 svar

  1. Bästaste syster, vilka häääärliga sommarbilder. Flickan med den långa, blonda, fladdrande håret, vattnet så blått och solen ovanpå allt. Det verkar likt paradiset. Kalas för barn på sommarlov! Jasminblommorna är mycket vackra, bra skärpa och fina färger. Kan känna doften ända in i mitt rum… Ute i trädgården sitter jag och det är snart dags för lunch. Kanske jag sedan ger mig ut till smultronstället… bara titta inte äta… det gjorde jag ju igår!! 😦
    Ha det guld idag därute i Lovsjön, inte alltför mycket jobb.
    Kram till dig
    Lilla Ysta

    27 juni, 2011 kl. 12:44

  2. Du väckte minnet av min barndoms filbunkar som stod i köksfönstret och väntade att bli färdiga med ett tjockt gräddlager. Mums.

    6 juli, 2011 kl. 11:05

Kommentera

