Hic et nunc/ Här och nu

Grått ute och grått inne…

..men sol i hjärta och sol i sinne. Visst finns det mycket man kan göra en dag som denna men för mig har det blivit böcker. Latmasken tog ett tag om mig. Har läst lite ”Esaias Tegnér” och bläddrat i min Rydbergs samling. Inga vackra blommor idag utan en som också känner sig mörk och grå..

Just nu är det uppehållsväder och jag hade tänkt ta en långpromenad men se det gåt inte för om tjugo minuter kommer ett barnbarn och vill tillbringa natten med mormor. Vi tar  ändå en liten promenad tillsammans innan läggdags om vädret tillåter. Snart kommer vackrare dagar och vackrare bilder. Ibland har man inte så mycket att skriva om , som för mig just nu.. Önskar alla en ljusare dag i morgon.//Gunilla

2 svar

  1. Så sant, kära Storasyster, ibland är det bara så. Idag har jag suttit och bläddrat i mina bilder jag tog i veckan. Jag tycker de är många, men inte i närheten av vad andra fotografer tycks prestera. Jag är dock nöjd och de har gett mig några timmars förströelse framför datorn.
    Ibland tycks dagarna grå, men ett barnbarn kan snart vända de dagarna till gula, fulla av solsken. Nästa vecka är Frederick borta på semester… skall till Skåne med boende på Tallbacka. Det blir gråa dagar… men så har jag ju två clowner till snuffsar, de kan förlänga munnen på mig då och då.
    Önskar dig och ditt lilla barnbarn en skön kväll. Finns inget bättre än tillhörigheten med sitt barnbarn, tillgivenheten och kärlek, bara kärlek…

    Storkram till er båda och till Rocky, buspojken.
    Lilla Ysta

    11 augusti, 2011 kl. 18:12

  2. Kära Storasyster!! Jag vrider mina händer av förtvivlan… jag glömde ju att kommentera ditt foto på den vackra rosen. Den ljuvligt lugna färgen och ljuset som trevar sig fram över kronbladen. Den är mer än vacker, den är utsökt.

    Har du ramlat med cykeln igen. Nu börjar jag bli orolig för dig. Är du inte lite tungt lastad med matkassar eller dyl? Vågar inte tänka på vad som kan hända. Förstår samtidigt att det är smidigt att cykla.
    Nu har jag ätit kvällsmat allena. ”Grabbarna” skall ha kräftskiva ikväll på altanen. Får vara med men vill inte. Jag har bok att läsa och det gör jag mer än gärna. Skall också sätta mina fötter i vatten och soda…
    Lille pojken som fiskar i Tidan… det kortet tog jag med en bönkudde helt anonymt så han inte såg det… ibland törs jag. ;))
    Njut nu av det som är kvar av kvällen. Solen är fortfarande uppe, men luften känns lite svalare.

    Må gott och sov gott och en stor kram till både dig och Rocky
    Lilla Ysta

    12 augusti, 2011 kl. 19:33

Kommentera

