Hic et nunc/ Här och nu

Blodomloppet 2011…

…gick av stapeln i kväll den 17 Aug 2011 från Knektaparken och givetvis ville jag dit och titta på starten.Trött av dagens många kilometer i mina ben tog jag ändå kameran med och cyklade dit. Jag passerade ”Lustigkullen” som tydligen även har namnet ”Gröne hög”. Lustigkullen är en bronsåldershög och i anslutning till den låg en avrättningsplats. Vintertid är här full fart med pulkor och kälkar.

I ”Knektaparken” var nummerutdelningen igång. Hovslätts IK tillsammans med Blodcentralen arrangerade loppet och huvudsponsor var ICA. Musiken spelade och människor stretchade och vädret var perfekt. Över 4000 var anmälda.

Så gick då starten ca 18.30

När flocken kom var både jag och en äldre man med rollator i farozonen,

emedan en ung skönhet lugnt satt under ett träd och tog allt med ro.

Ett svar

  1. Godmorgon, Storasyster! Du kan verkligen röra på benen. Mig hade du aldrig fått dit… Latmasken som sitter vid trädet, det kunde varit jag, i så fall! Hi hi… Trodde jag skulle fått se en bild på ”släkten”, men Blodomloppet har kanske blivit för simpelt nu när Stockholms maraton ligger som mål. Fy på mig, har nog vaknat på fel sida.
    Tycker ändå det är kreativtt av dig med bilder från en härlig löpning för en god sak. Action, det svåraste, tycker jag, men ändå de roligaste bilder att se på. Bra gjort, min flitiga Storasyster, jag ger en stor applåd!
    Betr Lustigkullen, så blir den alltid Lustigkullen för mig. Gröne hög tillhör inte min barndom. …allt har sin tid.
    Ikväll har jag familjen på kvällsmat, men skafferiet är tomt. Bilen avställd och kontanta pengar till bussen är slut. Vafalls, jag ju en cykel… :))
    Vi hörs och en stor kram
    Lilla Ysta

    18 augusti, 2011 kl. 08:59

Kommentera

