Hic et nunc/ Här och nu

Irland – Sverige…..

…tur och retur över en vecka. Mina tre små Irländare är hos mig till tisdag och i morgon kommer den fjärde och stannar ytterligre en vecka. Tiden rinner snabbt iväg med barn och deras kompisar i huset. Just nu blev en minut över så jag kan lägga in en bild på lilla Bonnie som njöt vid Vätterstranden i går eftermiddag och kväll. De har faktiskt haft bra väder hela tiden hittills. En stor gädda fick Erik upp i Lovsjön i går kväll och då uppstod glädje och jubel hos de tre små storfiskarna. som sagt lilla Bonnie njöt i sanden och byggde sina slott och kojor.

Ett svar

  1. Käraste Bästa Storasyster! Det är ännu tidig morgon, men jag är som alltid uppe med tuppen. Njuter av bilden på lilla Bonnie. Tycker hon blivit en ”stor” flicka sedan de förra bilderna och hon påminner starkt om sin storasyster. Tiden rullar på och man hinner nästan inte med. Tiderna har också förändrats mycket på annat sätt, värderingar, respekt och framför allt den gemenskap och tillhörighet, som man hade till de sina, och som man satte så högt försvinner mer och mer. Känner en dov sorg, både i min egen situation och i deras omkring mig. Denna lilla flicka, på bilden, vet jag får en varm kärlek från sin mormor liksom hennes syskon och kusiner. Lyckliga barn som får vara barnbarn till dig, min käraste och bästa vän, med närheten och av din kärlek kommer trygghet.
    Hoppas jag ger lite av det till mina.
    Fint tagen bild. Tekniskt och aktiv. Bravo!!
    Hoppas mina bloggar blir färdiga snart! Har öppnat en ny, men tänker inte skriva något där, förrän jag kommer hem från ”semestern”!!
    Adress: medkameraivardagen.blogspot.com. Den köpta domänen: bilkabinettet.com.
    En stor kram till dig och de dina, av värme
    Lilla Ysta

    29 augusti, 2011 kl. 08:10

Kommentera

