Hic et nunc/ Här och nu

Kärlek…

…Vad är kärlek? Åtrå..passion, vinning..habegär…makt, vänskap, ömhet  eller vad? Då hjärtat eller känslan fylls så till brädden att man vill spricka Detta lilla barn ger mig nyckeln till till allt vad lycka och kärlek är. Så liten, så smart, så tillgiven en mormor som inte sett honom  mer än en gång tidigare. Han snusar nu gott  i min säng  och jag får ha honom till tisdag då han återvänder till sitt hem på Irland. All lycka vill jag skicka med Tito i bagaget. Ett litet änglabarn.

Kvällen är underbar, hösten , som jag älskar, börjar komma och i min säng snusar framtiden som jag bejakar men inte förstår eller vet något om. Livet är en stor gåta eller är det något vi bara vill att det ska vara. Känslan finns där trots allt, så stor, så varm, så innerlig. Till mitt barnbarn… Ja… men egentligen inte…utan till barn…Till det oförstörda.. Min dröm en gång var att få öppna ett barnhem i Brasilien.. men det förblev en dröm… Varför??? Jo,  förmodligen hade jag inte något stödoch heller inte den initativförmåga som skulle behövts.  Vi lever en kort tid och gång , ändå förstår inte de flesta att gå sin dröm till mötes…

Ett svar

  1. Min käraste Storasyster! …min länk till det förflutna och väg till framtiden. Vilka undersköna ord om ett underskönt barn. Så vacker i sin framtoning, jag hoppas att hans väg i livet skall bli lika solig som hans är idag. Du, mormor, du har all rätt att känna dig lycklig, ta’ vara på de lyckliga stunderna, det moderna livet är hårt och kallt. Tror dock att det fortfarande finns unga människor som har något av det ”gamla” kvar, inga choser, inga attityder utan lever livet på en annan bas. Titos och hans syskon har säkert en av dessa föräldrar, flera finns… Kärlek och trygghet ger lycka.
    Imorgon bär det iväg. Det är en stressigt och jobbigt att planera för en månads resa i husbil. Hoppas det blir en resa att minnas, positivt.
    Läste du om Emia i J-P?
    Datorn har varit helt ur led…
    …men jag blir så varm i mitt hjärta när jag ser dina absolut underbara bilder. Helt suveränt!!
    Stor, stor kram till dig och de dina
    Lilla Ysta

    1 september, 2011 kl. 20:31

Kommentera

