Hic et nunc/ Här och nu

Höst….

…en tid som ger mig lugn och behag. Det är nu så längesedan jag var inne på min sida att jag hade problem med mitt lösenord. Dessutom var många förändringar skedda av wordpress.

Varför jag varit borta??? Ja, det frågar jag mig själv men det är så att tiden går, sedan kommer nästan en känsla av rädsla för att återkomma. Jag har kanske haft lite jobbigt både inom mig och utanför, så kan det bli för oss alla ibland. Visst fotar jag mycket fortfarande men ögonen blir sämre så även mina bilder men jag bär dem i hjärtat. Det sköna i livet och naturen kan ingen ta ifrån mig. Dagarna är underbara med sin klarblå himmel och sin värme. Jag njuter på mina cykelfärder. Jag njuter vid möte av vänliga människor som finns i alla de samhällsklasser. De utslagna har historier att berätta för mig. Historier man inte tror är sanna.  Idag på min cykelpromenad tog jag ett par foto av som jag tycker vi har, ”Indiansommar”. Jag njuter…

 

2 svar

  1. Bonjour Gunilla,
    Je ne t’oublie pas, chez nous c’est aussi l’été indien, tes photos sont toujours aussi belles, c’est un réel plaisir de les regarder. Actuellement, je refais la maison que nous avons acheté en Bourgogne, la vie est différente mais je m’y plais. Il y a un jardin, il est en friche, je vais avoir beaucoup à faire cet automne et cet hiver. Je mettrais bientôt quelques photos. La cuisine de la nouvelle maison n’est pas encore installée, alors je ne peux pas trop cuisiner , je patiente, il y aura des tas de nouvelles recettes.Je t’embrasse,Amitiés.

    28 september, 2011 kl. 09:02

  2. granatapplet

    Vilket överdådigt rönnbärsträd.

    3 oktober, 2011 kl. 18:41

Kommentera

