Hic et nunc/ Här och nu

En sorgens dag….

…från Irland   

Nar jag korde hem idag, saktade ned vid skolan for dar stod lilla Amy o halsade valkommen… och parkerade vid grinden, sa var det nagot som fick mig att se upp på vagen, och dar lag lilla Amy tyst och stilla. Inte vet jag vad som hande, men hon maste ha sprungit for nara bilen, och kanske halkat i blotan for hon dog ogonblickligen. Och det var jag som korde pa henne…Svart att smalta. Eller rattare sagt, gar inte alls att forlika sig med.Just nu har vi gratit oss torrogda, den lilla hunden ar begravd och pa mandag ska vi plantera ett trad vid graven.Nu far vi val trosta den andra lilla hunden…Anja

Lilla Amy så god du var, så ansvarsfull och så mycket jag tyckte om dig.Måtte du ha det lika bra nu som i livet. Sorgen ligger som en dimma över oss alla. Mycket sorg för matte och mycket kärlek behöver hon nu, Jag älskar dig Anja

Många innerliga kramar

//Mamman

4 svar

  1. granatapplet

    Lider med dig

    3 oktober, 2011 kl. 14:06

  2. khentetkhas

    Quelle tristesse, c’est un regrettable accident, je comprends la peine. C’est bien de planter un arbre en souvenir ! Amitiés, je t’embrasse !

    4 oktober, 2011 kl. 09:57

  3. Å, så hemskt tråkigt och sorgligt! En tröst är kanske att den lilla hunden dog direkt. Och för familjen blir kanske den andra hunden en tröst så småningom. Men jag tror djur sörjer väl så mycket som vi människor. =( Men tiden läker alla sår. Kram.

    4 oktober, 2011 kl. 13:44

  4. lena

    xxxxx

    13 oktober, 2011 kl. 17:16

Kommentera

