Hic et nunc/ Här och nu

Vardagsfröjd…

….är bl a att få en skiva stenugnsbakad surdegsbröd. Tro nu inte att det är jag som är kvinnan bakom brödet. Nej, jag får hålla mig bakom kameran. I fredags var jag på julmaknad i Åminne nerlagda bruk utanför Värnamo. Där fanns mycket som fägnade ögat.Många fina arbeten var gjorda av råg som plockades tidigt på sommaren, runt midsommartid. Därav tillverkade tydligen hela familjen verk som nu säljs på julmässor. Ett fantastiskt träd som de skapat visar bilden härinunder. Så inte att förglömma den lilla ystra hästen som jag blev så förälskad i. Visst ser den ut som en liten Gotlandsruss.

Det var min första julmässa för i år men det kommer säkert att bli fler om än inte så storslagna.

3 svar

  1. Go’kväll, Syster! Det var riktigt mysiga bilder du tagit från Åminne. Det lackar mot jul och jag känner att det kommer gå fort, hur tidigt jag än börjar med julstök hinner jag aldrig bli riktigt färdig. Jag är inte riktigt vän med stora högtider, men så länge det finns de som vill fira, gör jag det också.
    Bröd äter ju inte jag, men otroligt vackra brödbullar är det och det allra finaste är julträdet, som jag blev mycket förtjust i.
    Visst kommer det att hoppa upp julmarknader både här och där nu innan jul. Någon vill jag besöka det hör liksom till. Ta’r barnbarnen med och då blir det glädje…
    Sitter och bläddrar bland alla mina semesterbilder. Hoppas jag får in det sista av Ribe ikväll, det är roligare att börja på något nytt.
    Ha’ en mysig kväll, min vän, vi hörs!
    Kramar om dig, Birgitta

    17 oktober, 2011 kl. 20:24

  2. Känns lite tidigt med julmässor men hästen var fin. Köpte du den? Har varit på blomsterfest idag. Mest torkade blommor som såldes för världens barns skull

    17 oktober, 2011 kl. 20:56

  3. lena

    Hej Gunilla,varit inne och tittat på dina bilder från Åminne.Underbara bilder du tar med din kamera.Julträdet och den lilla hästen var var så fina .Stor kram.

    18 oktober, 2011 kl. 16:29

Kommentera

