Hic et nunc/ Här och nu

Akuten…

… ja, dit fick jag åka ikväll. Förra söndagenklippte jag mig med en plåtsax i vänster pekfinger och ikväll fastnade jag i slipmaskinens trissa  och skadade svårt höger långfinger. Den unge läkaren var noggrann och kontrollerade så senan inte var skadad. Röntgen visade inga brott så det blev några stygn. Visst har jag ont och tack och lov att inte fingret slets av.Så eländigt det kan bli. Klockan är midnatt men jag har svårt att komma till ro.Funderar…- så snabbt akuten fungerade, så snabbt röntgen togs och så aktivt den unge läkaren agerade. Inga nya benbrott men han såg vad som hänt mig då jag var 14 år gammal och krockat med moped mot en tankbil.Jag är lycklig och glad, några stygn, inga större skador.  Tack, Tack, men förstår att mycket beror på att att min syn är dålig. Vad gör man???? Skriver på sin sida eller låtsas att allt bara är solsken Nu är jag trött och ska försöka komma till ro med min värkande hand och finger. Smutsig under naglar och smutsig på händer men som sköterskan sa sa Det är skillnad på smuts och smuts. Känns övergivet och ensamt.

 

3 svar

  1. Chère Gunilla

    Je vois que tu as beaucoup de soucis en ce moment . Avec les doigts blessés, tu ne peux plus faire grand-chose . J’espère que tu vas te rétablir rapidement . Je me sens un peu honteuse de ne pas avoir le moral alors que tout se passe bien dans ma vie, mais c’est ainsi . Pour l’instant,, ça va mieux : j’ai quatre de mes petites-filles qui sont ici en vacances pour la semaine . Je regarde ton blog souvent (je me sers de la traduction) et je vois toutes tes belles photos . Je te souhaite bon courage . Je t’embrasse . Michèle

    24 oktober, 2011 kl. 06:18

  2. Käraste Storasyster, vilken olycka!! Vet du jag tänkte intensivt på dig igår kväll, men kände inget hot. Men visst var det våra tankars gemenskap… Nu får du vara försiktig, du är ivrig och kvick, och det är bra, men lite lugnare tempo och nya glasögon kanske är på sin plats.😉 Nu får vi hoppas detta läks fort och bra. Lider med dig och ryser när jag tänker på vad som kan hända med fingrarna i slipmaskiner. Tacka för en god och snabb vård och ring din lillasyster som är orolig.
    Lugn och ro, en stor värmande kram från mig, Frederick och slick-slick från två Snuffsar!
    Lilla Ysta

    24 oktober, 2011 kl. 09:06

  3. lena

    Men lilla goa Gunilla, blev chockad när jag läste vad som hänt dig sen sist.Tack o lov för att du fick så god hjälp.Hoppas på snabb läkning av ditt finger.Kram från Kenneth o mig ,blöt puss från Daghmar.

    24 oktober, 2011 kl. 20:05

Kommentera

