Hic et nunc/ Här och nu

Ett födelsedagsbarn….

…har jag idag. Min sonson fyller sitt första år, en glad och pigg liten kille, och jag önskar att han får ett gott och lyckligt liv.Här skänker jag honom en av dagens och årets sista rosor.

Tog en liten promenad nu på eftermiddagen för at bl a ta ovanstående bild och kan konstatera att färgerna i naturen är underbara. Visst är det så att alla årstider har sin tjusning. Luften var frisk och skön trots lite dis. Träden var kala men under dem låg bladen i all färgprakt. Som barn älskade jag leka i lövhögarna men det var inte populärt av de vuxna. Ett märklig påstående de hade var att då kunde man få , som det hette på den tiden, barnförlamning.   I morgon kommer jag att ta bort stygnen i mitt finger sedan återstår bara att se tiden an, hur det artar sig.         

Igen, KRAM och GRATTIS du lille  man till en stor dag …..

Ett svar

  1. Ja, du min Storasyster ett år går svindlande fort. En liten man har nu upplevt sitt första år.
    …och farmor har givit honom en sådan vacker röd ros på födelsedagen, säkert årets sista.
    Dis och lätt dimma tycker jag är härligt att promenera i. I Taberg är det sällan dimma, men det är gott att gå i naturen på hösten ändå. Detta året älskar jag hösten alltmer. Blir däremot riktigt skrajsen att det går så fort mot jul!😦
    Hoppas allt blir bra med ditt finger, de om några (fingrarna) är mycket bra att ha. Tyvärr kan en olycka hända så fort.
    Frederick skall till katolska ikväll, det är helgonhögtid!! Jag väntar till veckoslutet, protestant som jag är, av bara farten…
    Ha det riktigt gott, syster, jag kramar om dig och tänker på dig imorgon.
    Vi hörs!!

    1 november, 2011 kl. 17:27

Kommentera

