Hic et nunc/ Här och nu

En festlig helg…

…har det varit och jag har haft i Jönköping den gågna helgen. Vårt nya konserthus ”Spira har invigts och jag har haft en mycket trevlig födelsedag. Fotot härinunder har jag hämtat från J-nytt. Konserthusets öppnande var på fredagskvällen med ljusspel och uppträdande. Kvällen var stjärnklar och allt stämde perfekt. Musiker och solister uppträdde på taket av huset och en feststämning rådde.

Förra onsdagen hade jag besök av min bästa ungdomsvän och kär syster. Vi hade en trevlig och skön eftermiddag. Blommor, ja de mest underbara och välluktande vita rosor förärade hon mig med. Jag försökte och försökte fotografera men kom inte i närheten av blommornas skönhet. Visar trots allt mina bilder trots att en gul ton har tagit över de vita klara blombladen. Även idag står dessa rosor och sprider vällukt.

Mer blommor kom, mer presenter, kaffe på morgonen och wienerbröd…mums…Från min älskade familj på Irland kom utsökta dessertostar diverse andra godsaker. Tack alla ni kära som förärat mig all uppvaktning. November är utan tvekan min månad. Nu går tiden fort till advent och det är också en tid av ljus och förväntan. Glädje och förhoppning är inget vi är bortskämda med i dessa tider så vi kanske ska ta till vara på och njuta av den barnsliga glädje som julen bjuder oss.  //Gunilla

4 svar

  1. Vad underbart, mina älskade syster och vän! Det är sådana ögonblick i livet man aldrig glömmer utan lever med i vardagen.
    Förstår att det var en fin upplevelse att se vårt nya konserthus invigas med pompa och ståt. Hoppas nu det blir till glädje för oss alla i vårt län. Tänk, så länge vi ältat detta ”skrytbygge” och nu är det invigt och jag tror accepterat. En viss stolthet över att det finns, faktiskt.
    Dagarna går och är desamma… Hade Emia hos oss sön och mån. Ett barn i den åldern är ”självgående”… men en viss uppassning krävs!
    Nu blir det ”hundprommis”! Kallt och frostigt ute men en yllejumper skall väl värma?
    Vi hör av varandra och tills dess:
    En stor kram från
    Lilla Ysta

    16 november, 2011 kl. 08:44

  2. SA

    Å så missade jag din födelsedag… Grattis i efterskott! Vad jag kan förstå av dina bilder fick du en fin dag. Rosorna är ljuvliga!
    Var även jag och gjorde ett försök att se något av invigningen, men eftersom jag inte hade lust att komma på plats i mycket god tid, fick jag nöja mig med att se ingenting… Förutom en bro fylld med folk, vill säga…
    Blev värmande pubbesök istället.
    Hoppas att du har det bra vännen!
    Kram/SA

    16 november, 2011 kl. 23:58

  3. Grattis i efterskott! Det ser väldigt fint ut, ert konserthus, och ligger likt Göteborgsoperan vid vattnet vilket ju gör att det skimrar lite extra. Hoppas att även artisterna var skimrande bra! =)
    Kram, millroll/moivoila =)

    14 december, 2011 kl. 12:38

  4. några ord på ditt språk med en autretraducteur, n (àmerendre gärna besöker min blogg, det är mycket trevligt att min blogg … jag skriver workshops är mycket intressant.

    Jag hoppas att översättningen ska fungera

    21 december, 2011 kl. 16:05

Kommentera

