Hic et nunc/ Här och nu

Da´n före Doppareda´n…

…är idag och vi firar i morgon till skillnad från många andra länder och religioner. Jag önskar till alla mina besökare En God Julhelg med mycket glädje. En helg med mycket förväntan, överraskning och gemenskap. Förvåning och glädje slog emot mig igår kväll då det ringde på min dörr. Utanför stod ett leende blomsterbud och önskade mig God Jul. förväntansfullt öppnade jag omslaget och fram kom underbara julblommor från min kära lillasyster med familj. Mitt hjärta blev varmt av glädje, om man kan uttrycka sig så. Tack kära lillasyster!! Ett foto med julhälsning till er alla får den buketten bli. Dagen har varit bra och med cykel har jag varit ute och handlat. Fullpackad med två cykelkorgar vinglade jag lugnt i den heta och stressade trafiken. Duggregnet slog mot mitt ansikte och jag njöt. Njöt att vara med mig själv, att prata med mig själv och inte behöva stressa eller kompromissa. Dottern ringde från Paris och berättade hur underbart de hade det. Besökt sevärdheter, vetenskapsmuséer och vandrat Champs Elysée fram i julbelysning med gatumusikanter och andra trevliga uppträdande. Barnen har tydligen älskat denna upplevelse, även den lile 2 åringen som suttit i sin vagn och med stora ögon sett all festlighet. Måtte alla barn få vara lyckliga, inte bara under julhelgen utan jag menar alltid, men så är det inte och kommer aldrig att bli.Ikväll ska jag njuta av livet, sova gott och vakna till ännu en julafton som kommer med nya överraskningar. GOD JUL- sänder jag ut i etern.  //Gunilla

2 svar

  1. Chère Gunilla

    Merci de tes voeux, je te souhaite aussi un très bon Noël ; Mes enfants sont près de moi, sauf ma fille de Briançon .( elle travaille ) . J’espère reprendre mes conversations dès que le calme sera revenu . Je t’embrasse . A bientôt . Joyeux Noël !! Michèle

    24 december, 2011 kl. 18:12

  2. J’ai oublié de te dire que je trouve ton décor magnifique !

    24 december, 2011 kl. 18:13

Kommentera

