Hic et nunc/ Här och nu

Ett Gott slut på år 2011…

…önskar jag mina besökare med denna vackra blomma som jag förärats med. Ifrån hjärtat TACK.

Så vacker och utslagen har blomman blivit sedan senaste bloggen. Nu är den snöfria julen förbi, sångerna bleknar och ljusen avtar. Väntan står ännu en gång vid dörren och knackar ”Nyår”, nya löften, nya händelser, förhoppningar och visioner. Med glädje och ett uns rädsla går vi nya året 2012 till mötes. Stora önskningar för vår värld har vi nog alla och små för vårt privata liv. Löften kanske vi avger som en del kan hålla men de flesta inte. Jag har aldrig avgett nyårslöften  och kommer inte heller att göra det. Som de flesta av mina läsare vet så hantverkar jag en del men känner också att det skulle vara givande att gå en skrivarkurs och även ytterligare en fotokurs. Får se vad livet för med sig…. I julklapp fick jag  en skype så mina Irländare och jag ska kunna se varandra och dessutom prata i princip gratis med varandra genom internet. Tekniken går fram i rasande fart och det gäller kanske att följa med om nu viljan finns. I eftermiddag har jag suttit och läst igenom en del visdomsord och dikter ,skrivna på små lappar av min mor.

VINTERSNÖ!
Nu snöar det tungt
Vad snön är len!
Vad gatan blir fin, vit och ren
Vad allting blir lugnt!
Vad allting blir stort
Det är som det döljer vad ont vi gjort!
 

2 svar

  1. Cette fleur est vraiment magnifique ! Est-ce que tu connais son nom en français ? Je lis tes billets grâce à la traduction, mais ça fait parfois des phrases un peu bizarres ! Je te souhaite une bonne semaine . Je t’embrasse

    28 december, 2011 kl. 00:11

  2. Kära Syster! Det är ett under om vi skulle kunna tala med varandra i en vanlig telefon och då endast på 2 mils avstånd. Nu lägger parabolen också av, den vinglar i blåsten och ger bara bilder med stora streck. Ack, men så är det. Tycker det var roligt att du fick en Skype så du prata synligt och nästan gratis med din ”Irländska familj”. Läste just att sms är ”ute i kylan” och har minskat betydligt. På vilken bekostnad då…?
    Vacker bild du tagit av ”blomman” om det nu är den jag menar… Blir glad om det är den för jag ville ju att den skulle blomma och vara vacker för dig. Blommor jag fick till julen är över och jag saknar Hyacintens intensiva doft.
    Ja, så börjar det ett nytt år snart igen. Roligt att du har planer redan nu, det har inte jag. Jag kommer säkert att ”do what I’ve done” även detta år.
    Vi åker inte bort under Ny År. Vovvarna är rädda ändå när blåsten viner om knutarna. De ligger båda i min säng och det får de göra på det Nya Året också. Vi stänger väl in oss i garderoben när det är som värst.
    Kanske jag ensam åker med kamera, blixt och stativ till någon fyrverkeriplats och försöker fånga elegansen på bildsensorn. Jag har övat…
    Nu skall jag hoppa i säng. Läsa färdigt Segel av sten, för att börja på en ny. Göra mig en liten kopp kaffe också för s a s hålla livsandarna uppe.

    Onsdagskramen, från
    Birgitta

    28 december, 2011 kl. 20:50

Kommentera

