Hic et nunc/ Här och nu

Dagen..

…slukas alltid upp av natten och med den till evigheten. Vi tänker inte ofta så men ikväll ”Nyårsafton” har alla tanken att det är sista dagen,på året och i morgon börjar vi på nytt. Visst kan det vara befriande att få känna, ”Jag börjar på nytt” men var stund var dag är egentligen på nytt. Måtte 2012 föra gott med sig i den splittrade och stressade värld vi lever. Just nu börjar skymningen falla och jag ska bege mig till kyrkogården för att tända  ljus hos min familj. Som det står på en av min mors skrivna rader ”Bättre att tända ett ljus, om än så litet än att förbanna mörkret” Dagen har varit underbar, kallt  cirka 4 -grader och blå himmel. Jag har varit ute med min kamera och fångat årets sista bilder. Det första blir givetvis min underbara sjö Vättern. Visingsö nästan flyter över vattenytan. Därefter var jag i skogen och tog, med stelfrusna händer ett par bilder. Med dessa önskar jag -ALLA ETT GOTT NYTT ÅR-

Skogspromenad

Hem till ”A cup of tea.”

4 svar

  1. Vilken underbar bild från sjön

    31 december, 2011 kl. 17:39

  2. Encore des photos magnifiques !! Chère Gunilla, je viens te souhaiter une bonne année, et surtout une bonne santé , à toi et toute ta famille . A bientôt . Je t’embrasse

    1 januari, 2012 kl. 11:25

  3. Go’aste Syster! Vilka härliga barnbilder du satt ut. Louse ser ut som den ängel hon är. Underbart hår, låt det alltid var långt… Bilden på Anton är inte mindre bra, bara annorlunda och det passar en tuff grabb. Ingen oskärpa, inga blåstick, rent ut sagt sk..bra!
    Vätterns vatten är underbart, det finns ingen sjö i världen som kan mäta sig med den. Kvalitén gäller som i barnbilderna, mycket bra.
    Skogen är ju också min vardag. Det finns alltid något att hitta i den. En enkel stig, man frågar sig alltid, vart leder den…? Början till ett äventyr.
    …och de mossklädda stenarna som är så underbara att sitta på och bara tänka. Tala om mindfulnes… Bilderna ger en varm känsla, en sommarkänsla, så något kallt blåstick hittar inte jag. Roligt att du lägger upp lite nytt på din sida. Utan dig blir allt så trist. Så är det bara.
    Nu skall jag bara in och hälsa på ”min fotograferande tant”. Det var länge sedan och hon saknar mig nog. Jag tröstar mig med att hon alltid har bekantskaper hos sig och säkert har haft en riktigt god helg. =)
    Tack, för ett riktigt långt samtal, äntligen blev det kontakt!! Ska hoppa i sängen snarast. Visst älskar jag att vara med barnen, men oj, vad det ta’r på en tant.
    Godnatt, Syster och sov gott, vi hörs!
    Kramar om dig och Rocky
    Birgitta, alltid

    2 januari, 2012 kl. 21:30

  4. lena

    Så fina och stämningsfulla bilder du tagit bilden över Vättern är Sagolik., man tycker att vågorna rör på sig.Kram.

    5 januari, 2012 kl. 21:47

Kommentera

