Hic et nunc/ Här och nu

Tempus Fugit ”Tiden flyr”…

..i allra högsta grad. Att stoppa eller hindra den är det ingen som kan utan bara följa med på vågen. Tycker nog att jag borde hinna med mycket mer än jag gör men så är inte fallet. Vintern har äntligen kommit..Jo så tycker jag. Vill nog ha lite av alla årstider.Naturens tjusning är just årets växlingar. Ett par dagar har jag haft barnbarnet Emelie, eftersom mamman är på konferens. Försökte med att ta ett par foto inomhus i skymning med köksbelysning. Det får bli min anledning att höra av mig så jag inte helt tynar bort på min blog.

4 svar

  1. I bland vill man stoppa tiden men det gäller ju bara att njuta av dagen. Carpe diem är ett bra måtto. Var på stickkafé igår och blev inspirerad. Få se vad det blir. Kram

    27 januari, 2012 kl. 13:06

  2. lena

    Va fin hon är Lilla Emelie , förstår att du haft ett par fina dagar .Gunilla hoppas du får en fin Helg.Stor Kram.

    27 januari, 2012 kl. 20:22

  3. Söta bilder på en liten flicka, som för mig genom bilderna, blivit en aning större. Älskar hennes vackra hår, tänk, och det är ju en dröm, om jag någonsin hade haft det eller hade.
    Tiden går, den svischar undan, men kan du tänka dig att även jag har köpt stickor och tänker försöka sticka en ”Pippi”-tröja…
    Adam och jag hade en trevlig runda på Willy’s idag. Storhandel heter det visst. Men den var riktigt mysig, knappt en människa och det tillfredsställer ju mig som är ”rädd för folket”.🙂
    Ha det gott, Syster
    Kram Birgitta

    29 januari, 2012 kl. 17:21

  4. Godmiddag, kära Storasyster! En kall måndag men med strålande sol. Jo, jag har börjat att sticka… inte med ”den”, den ligger nerpackad på vinden… Vet inte om detta med stickor i händerna är min gebit, jag stickar hårt och det blir hårdare och hårdare efter varje varv. Det är INTE bra…
    Vi har katt! Inte en utan två… Ligger i en håla under vår tuja, sitter på planket och vaktar fåglarna. Nu kan vi inte lämna Chinta ensam ute… katt och Chinta=bråk. Men jag tycker synd om katterna att vara ute i denna kyla, måste hitta ägarna. Det är ”innekatter” för de har halsband, släpps nog ut för natten.
    Ja, det var bara en lite måndagsskvaller, men ger i alla fall lite bekymmer.
    SPH tycker jag skall skämmas. Det är dåligt av dem att inte höra av sig, klart B(otten). Vi hörs av och ha nu en bra dag.
    Kramar om dig och Rocky❤
    Lillasyster

    30 januari, 2012 kl. 11:43

Kommentera

