Hic et nunc/ Här och nu

Sömnlös…

…I natt har himlen ingen skrud,
Han huttrar naken,
Och aldrig såg jag förr hans blick
så alltför vaken.
Ja, alltför vaken är jag och har inget stort att skriva om.  Här i Sverige har vi haft ca -35 grader i norra delen och ca -18 till -30  i södra delen. Nu är vintern här. Isen börjar lägga sig på sjörana.Vid min eftermiddagspromenad trodde jag mig kunna fota något men det var bara grå kyla. På hemvägen höll herr Trast på att kurtisera en fröken i trädet. Det var de bilder jag hade med mig hem i bagaget.

2 svar

  1. Det var väl inte illa, min kära Syster, att komma hem med ett kurtiserande trastpar. Tycker faktiskt det är en liten saga. För mig behövs det egentligen inte mer för jag ser det på ”vårt” vis. Jag kan inte fota en fågel… Ibland står jag där på altanen, bakom den vita gardinen i skydd av min fuskpäls och tror att de inte ser mig… men ”tji” även den tamaste duva seglar sin väg. Nåja, stubbar som är orubbliga är inte fy skam heller, hihi, dem kan man ju sätta sig på om man blir trött!.
    Skämt åsido, det är inte roligt att vara vaken om nätterna. Vi har det så kallt hemma i rummet där jag sover, för det rivs i elen och just där är den avstängd. Aldrig mer någon storrenovering, detta är plågeri. Annars händer ingenting… allt går sin gilla gång. F lagar mat, jag tvättar och går med hundarna, dessemellan en liten lur… På fredag kl 10.00 kommer Erikshjälpen… ahhhhh… samvetet…
    Vi hörs, hoppas detta rivande i kåken ta’r slut någon gång. Vi skulle ju gå ut?
    Varm kram i Bores vinterland, till dig och Rocky
    Birgitta, Lillasyster

    8 februari, 2012 kl. 08:45

  2. Bonjour Gunilla

    Les oiseaux ont froid ! Ici, ils sont très nombreux à venir se nourrir à la mangeoire avec les graines de tournesol, et les boules de graisse . Mais il fai moins froid que chez toi, -10 /-15, mais le vent fait ressentir plus, environ -20 . Aussi, je reste près de la cheminée . Bonne fin de journée . Bises

    8 februari, 2012 kl. 15:56

Kommentera

