Hic et nunc/ Här och nu

En strålande dag…

…har vi haft denna söndag. Strålande sol och en bra temperatur.  Jag tog mig inte ut förrän klockan 12 men det räckte. Tog en promenad ner till vår hamn och därifrån utmed Munksjön åter hem. Visst var det skönt men nog blir jag lite trött i benen. Har kanske inte bästa konditionen. Jag hade givetvis kameran med mig men inte fann jag något intressantare motiv. Så,..det fick bli Vättern som vanligt.

..och så kanalen som förbinder Vättern med Munksjön.

2 svar

  1. Godkväll, kära syster! Det var mycket intressanta motiv från vår Vättern. Inte visste jag att den frusit så tjock is. Men vi har ju haft det kallt och då blir det ju så.
    Idag har det varit kalas. Vi har gått en lång, lång runda och vi riktigt njöt i solen och få känna dess värme. Takdropp har vi haft och alla pilfinkar, skator, kråkor och duvor har haft serenad.
    Nu har vi det ”naket” här hemma. Våra gamla möbler är skänkta till Erikshjälpen. Det känns bättre, liksom att få luft. Snart kommer ju andra möbler, inte lättare men ljusare.
    Jag är glad att vi tog itu med detta. Nu är det gjort.
    Sitter och väntar på Emia. Hon skall komma från sin fotbollsträning och äta kvällsmat. Får se om hon stannar.Hon skall vara hos oss hela veckan. Elvira vill vara på fritis… några timmar och sedan åka hem till pappa. Vi får se hur det blir, men nå’t blir det…😉.
    Godnatt, Gunilla och sov gott, en styrka för morgondagen.
    Godnattkram till dig och Rocky
    Birgitta

    12 februari, 2012 kl. 20:36

  2. Härliga bilder. Det blev lite vinter här i Skåne ocksä. I dag är allt gnistrande vitt. 1 cm snö. 5 grader kallt. Solen skiner lite blekt

    13 februari, 2012 kl. 09:09

Kommentera

