Hic et nunc/ Här och nu

Doften av vår…

..känns nu både av oss människor och djuren. Naturen börjar kvickna till. Skatorna drar nya pinnar till sitt höghus. Mina promenader blir längre, dagarna blir ljusare. Livet spirar på nytt och cirkeln pågår oavslutligt. Ett par foto från min promenad runt Västersjön och en musikvideo med den, som jag tycker, fantastiske Mikael Wiehe.

http://ahref=

2 svar

  1. Fin bild med båten. Här är all snö borta men det har varit kallt i natt. Fortfarande frostigt. Har inte vågat mig ut än. Ser på ett intressant program hur man byggde Colosseum så länge. Kram

    20 februari, 2012 kl. 09:32

  2. Vackra, rena vinterbilder där snön ligger vit och lyser i solen. Sådana dagar har jag ingenting emot. Nu är all snön borta, det börjar gå mot vår, det är vad jag tror. Dagarna är längre och det är lite varmare för varje dag som går. Var årstid har sitt och nu längtar jag efter våren, att komma vidare… den ljusgröna grönskan, de första blommorna och fågelsången.
    Bra, min Syster, jag gillar när du skriver en rad och visar några vackra foton.
    Storkram
    Lillasyster

    25 februari, 2012 kl. 18:32

Kommentera

