Hic et nunc/ Här och nu

Sagan om de strålande stenarna…

…i Tanamiöknen i västra Australien.Det sägs att härskaren Chraal
av solsystemet Madelz, på planeten Welhszan, för miljarder år sedan,
skickade iväg ett antal asteroider för att krossa jorden. Han såg vår
vintergata med planeter som ett hot. Stenarna finns där än idag och
strålar Npkar06-47 och endast en speciell fågelart, Ngiinyatjarra. kan
tåla strålningen och befinna sig i närheten av stenarna. Där mellanlandar de på sin färd mot Nordamerika.
 

Ett svar

  1. Härlig lördag, kära Syster! Å, vad du överraskade mig med detta fotot! Visst minns jag denna dag då vi traskade genom Tanamiöknen och till slut kom till de urgamla stenarna som sänder ut strålar så en brännskada kan uppstå. Vilket fenomen från en högre makt. Jag kände ju hettan på mina armar, och vi såg med egna ögon hur stora röda fläckar visade sig både på mina armar och dina. … och de underliga fåglarna, se’n, vi var allt ganska rädda. En plats på vår jord där inte många satt sin fot, åtminstone inte då. En sanslös upplevelse, som i en dröm, i det verkliga.
    Har ni sol och skönt ”därhemma”? Det verkar arta sig bra häruppe och skulle gärna vilja ut på en liten runda. Då till något ställe där jag inte varit förut, åtminstone lite annorlunda.
    Ibland är det helt omöjligt att hitta på något, för jag kan väl inte ta’ bilder på samma objekt jämt, eller kan man det…?😦 Missade även porträttagningen av ”målarinnan”, men hon kommer åter… intressant ansikte, verkligen. Jag blev lite blyg vill inte framstå som framfusig kvinna, som vore jag ett proffs…
    Kvinnor kan, men jag kände min begränsning!

    Stor week-endkram, håll reda på Rocky, det är snart Mars, kattmän kan… de också! ;=))
    <3<3<3

    25 februari, 2012 kl. 11:19

Kommentera

