Hic et nunc/ Här och nu

Att man kan vara så stolt…

…Ja,.. det är jag över denna lilla unge som presterar så mycket. Han är 8 år och kan mycket mer än vad jag kunde vid 12 års ålder. Andra klass- och läser ord som han egentligen inte vet vad de betyder. Jag är mäkta imponerad. Sista ishockeyträningen för säsongen – och jag var där. Inte lätt att fotografera i den farten som var. Mäkta stolt över mitt lilla tuffa barnbarn. Hur kan ungen både åka skridskor och samtidigt skjuta puckarna rätt. Bilder inget vidare- men ”so what”, stoltheten betyder mer… understa bilden är suddig men det är meningen.

Underbar social unge……….

Efter matchen tog Anton med sina småsystrar för att för

att få hälsa på en HV spelare

Ett svar

  1. Roligt att du hörde av dig! Kul att se lite nya bilder och höra lite nytt. Har du tagit dessa med det nya objektivet plus gråfilter? De är ju helt ok. Har inte tänkt på att skaffa mig något nytt ännu. Är så i valet och kvalet… Fotar över huvudtaget inte när det är sol… och den kommer ju fram nu. Härliga dagar, sitter ute och äter och fikar. Ibland far vi en liten runda som t e x till Jkpgs Stadspark, där vi var igår. Jag åker tillbaka dit en dag när solen gått ner eller åtminstone håller på… eller när det bara är mulet.
    Fred jobbar… kan inte låta bli, de vill ha honom…
    Betr mina bilder så kom vi från Le Mans till Chatres, en helt fantastisk stad. Gillar!
    Telefonen funkar ibland. Vi är hopkopplade med en transportfirma, det hela är ett mysterium, men fått nya bekantskaper genom det… 😉 Inget ont utan det för något gott med sig…
    Snällt av dig att slänga ut den lilla musen! Hade gjort detsamma. Rocky är en riktig huggare på möss, men det är ju så det ska va’, eller? 🙂 Två lata mamseller vill inte ens gå en promenad längre, vi har fått en hanhund på gatan, kanske är det våren?
    Nu sätter jag på en skvätt kaffe, en ”tvåa” som vi säger, alltså två koppar ger en…
    Har det bra, kära Storasyster och fota, fota…
    Vårkramar till både dig och Rocky (om det tål sig…)
    Lillasyster, Birgitta

    12 mars, 2012 kl. 17:03

Lämna en kommentar